wtorek, lutego 24, 2009

Vorleser

Oskary rozdane! Jednego z nich otrzymała moja ulubiona Kate Winslet za rolę z filmie "Lektor". Przeczytałam kilka opinii o filmie i mnie zainteresował. Okazało się, że jest produkcji Niemcy - USA i jego niemiecki tytuł brzmi "Der Vorleser".

Szukając informacji o filmie trafiłam na stronę www.vorleser.net, która absolutnie nie jest poświęcona filmowi, tylko jest nieprzebranym źródłem niemieckich tekstów w formacie mp3! Niemieckich jeśli chodzi o język, w którym są nagrania, a nie język utworzenia, bo znajdziecie tam dzieła najróżniejszych autorów: Edgara Alana Poe, Andersena, Kafki, Balzaka, Sofoklesa, Juliusza Verne i wielu innych. Horrory, Biblia, traktaty filozoficzne, opowieści erotyczne - jedni powiedzą "co tylko dusza zapragnie", a inni "smar mydło i powidło" :) I co najważniejsze - wszystko za darmo! Naprawdę jestem pod wrażeniem objętości oferowanych zasobów! A do każdego "słuchowiska" można sobie ściągnąć tekst - podobno słuchanie i czytanie tego samego jest bardzo efektywnym sposobem nauki języka.

Jedynym problemem (przynajmniej dla mnie) jest czas, jaki mogę poświęcić na słuchanie :) Ale jeśli ktoś jeździ w długie trasy samochodem, albo idzie daleko do szkoły to od dzisiaj nie musi mu się nudzić po drodze: może słuchać ciekawych opowiadań, książek, rozpraw PRZY OKAZJI szlifując swój niemiecki! Przyjemne z pożytecznym :)

I przy okazji: vorlesen to znaczy właśnie "przeczytać". Jest to czasownik rozdzielny i jego rozkazująca forma (często stosowana) brzmi: liess mal vor! - przeczytaj!

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Hejka, mam jedną uwagę: przeczytaj po niemiecku to "lies mal vor " pzdr