środa, października 28, 2009

Rolnik i jego narzędzia

Strasznie się ostatnio opuściłam z umieszczaniem nowych wpisów na blogu, ale mam mocne postanowienie poprawy :) Tym bardziej, że pracuję teraz w firmie, w której na bieżąco będę miała kontakt z niemieckojęzycznymi klientami. Branża może taka nie z gatunków najbardziej popularnych, bo rolnictwo, ale w końcu nigdy nie wiadomo gdzie i kiedy jakiegoś rolnika na swojej drodze spotkamy :) Tak na rozgrzewkę kilka rolniczych słówek:
  • die Egge - brona
  • der Pflug - pług
  • der Acker - rola, pole
  • der Ackerbau - uprawa roli
  • die Landwirtschaft - rolnictwo
  • die Ernte - plon, żniwo, żniwa
  • die Erntemaschine - żniwiarka
  • das Getreide - zboże
  • die Scheune - stodoła
  • der Mähdrescher - kombajn

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

No właśnie, zaglądałam i zaglądałam na te stronę i nie było niczego nowego. A szkoda... lubie tu podejrzeć jakieś ciekawostki językowe. Ja tez pracuje w firmie na bieżąco w kontakcie z niemieckojęzycznymi klientami. Dzieki za fajny blog. Powodzenia w nowej pracy :-)

Amanka pisze...

Miło mi to słyszeć :) Postaram się teraz częściej coś skrobnąć.
Dzięki za życzenia!

Anonimowy pisze...

Bardzo dobra strona.Prosze o aktualizacje.Pozdrawiam serdecznie

Asia pisze...

Witaj,
Nazywam się Asia Rolewicz i reprezentuję portal językowy bab.la
Wędrując po internecie ostatnio natknęłam się na Twój blog i z zainteresowaniem czytałam o ciekawostkach germanistycznych. Znalazłam również wiele ciekawych linków, m.in. do stron do nauki języków.
bab.la (http://pl.bab.la) to interaktywny portal językowy tworzony przez językowych entuzjastów i dla językowych entuzjastów. Obecnie oferujemy 15 wersji językowych i 25 słowników. Ponadto na naszej stronie oferujemy również naukę słówek, testy i quizy, rozmówki i zwroty, forum oraz gry językowe.
Prowadzimy również blog LexioPhiles (http://www.lexiophiles.com), na którym piszemy o językach, kulturze i podróżach. Autorzy postów, podobnie jak twórcy portalu bab.la, to młodzi ludzie z całego świata.
Obecnie poszukujemy autorów gościnnych artykułów (http://www.lexiophiles.com/featured-article/guest-writers-wanted) i ponieważ podoba nam się Twój styl pisania, pomyśleliśmy, że może chciałabyś napisać coś o niemieckim na naszym blogu. Byłoby nam oczywiście również bardzo miło, gdybyś wspomniała o nas na swojej stronie.
Jest jeszcze jeden drobiazg, który chciałam Ci zaproponować: nasz słownik na Twoim blogu! Nasz widget słownikowy pozwala na korzystanie z naszych słowników bez konieczności opuszczania Twojej strony. Znajdziesz go pod tym adresem: http://pl.bab.la/tools-plugins.php#c3. Zamieszczenie jest dziecinnie proste!
Jeśli masz jakieś pytania, wątpliwości lub komentarze, napisz do mnie.
Pozdrawiam serdecznie,
Asia Rolewicz

Anonimowy pisze...

Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.